tramwaje Warszawskie sp. z o.o. są przedsiębiorstwem o ponad 150-letniej tradycji świadczenia usług komunikacji tramwajowej mieszkańcom m. st. Warszawy.
W 2005 roku Zarząd Spółki podjął uchwałę o wdrożeniu w Tramwajach Warszawskich sp. z o.o. Zintegrowanego Systemu Zarządzania w zakresie obejmującym działalność Spółki jako przewoźnika eksploatującego tabor szynowy, zgodnego z normami:
- PN-EN ISO 9001:2001 – System Zarządzania Jakością. Wymagania,
- PN-EN ISO 14001:2005 – System Zarządzania Środowiskowego.Wymagania i wytyczne,
- PN N 18001:2004 – System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy. Wymagania.
Zintegrowany System Zarządzania był wdrażany w Tramwajach Warszawskich sp. z o.o. etapami: pierwszy etap rozpoczął się od ustanowienia, udokumentowania i wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością – zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001 (zastąpionej w 2009 r. normą PN-EN ISO 9001:2009) i zakończony uzyskaniem w dn. 16 lipca 2007 r. Certyfikatu SZJ.
Kolejnym etapem było wdrożenie w 2009 roku w Tramwajach Warszawskich sp. z o.o. Systemu Zarządzania Środowiskowego, na zgodność z normą PN-EN ISO 14001:2005. Dbałość o środowisko naturalne stanowi bardzo ważny aspekt działalności naszej Spółki, związany z ochroną i oszczędzaniem zasobów takich jak woda, energia elektryczna i energia cieplna. W centrum uwagi jest też postępowanie z powstającymi w trakcie realizowanych procesów, odpadami i substancjami niebezpiecznymi w sposób nakazany przepisami prawa. Certyfikat potwierdzający wdrożenie Systemu Zarządzania Środowiskowego został Spółce przyznany w 2010 roku.
W 2012 r. w Tramwajach Warszawskich sp. z o.o. zakończyło się wdrażanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy według normy PN-N 18001:2004. Naszym priorytetem, obok kwestii związanych z jakością świadczonych usług i ochroną środowiska, jest zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym w Spółce oraz bezpieczeństwo naszych pasażerów i innych osób, które mogłyby podlegać zagrożeniom.
Od 2012 r. Spółka posiada Certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP, wydany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA oraz Certyfikat wydany przez Międzynarodową Sieć Jednostek Certyfikujących IQNet, potwierdzające spełnienie wymagań norm PN-EN ISO 9001:2009, PN-EN ISO 14001:2005 oraz PN-N 18001:2004 w zakresie:
- świadczenia usług komunikacji zbiorowej na terenie m. st. Warszawy
oraz - utrzymania i rozwoju infrastruktury technicznej służącej realizacji usług przewozowych.
W maju 2018 roku Spółka pozytywnie przeszła weryfikację PCBC SA uzyskując potwierdzenie przejścia na wymagania nowych wersji norm ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015, co zostało potwierdzone stosownymi certyfikatami, wydanymi przez PCBC SA i IQ Net.
Posiadanie Certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządzania jest dla Tramwajów Warszawskich sp. z o.o. nobilitacją, jak też zobowiązaniem do utrzymywania nowoczesnej i sprawnej komunikacji tramwajowej oraz podnoszenia jakości przewozów pasażerskich, przy jednoczesnym przestrzeganiu wymagań prawnych w zakresie ochrony środowiska naturalnego i zapewnienia bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz pasażerom.
Tramwaje Warszawskie spółka z o.o. od ponad 150 lat realizuje przewozy pasażerskie na terenie m.st. Warszawy. Naszym celem jest świadczenie usług na ustalonym poziomie, spełnianie wymagań i oczekiwań Klientów, z jednoczesną dbałością o środowisko naturalne i związane z tym oczekiwania wszystkich zainteresowanych stron, po rozważeniu kontekstu organizacyjnego Spółki.
Szczególną wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa i higieny pracy osób zatrudnionych w Spółce oraz bezpieczeństwa naszych Klientów i innych osób, które mogłyby być narażone na zagrożenia.
Podejmujemy działania służące zapobieganiu zanieczyszczeniom środowiska, wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym i zdarzeniom mogącym zagrażać naszym Pracownikom i Klientom oraz środowisku naturalnemu. Celem zwiększenia skuteczności tych działań identyfikujemy ryzyka i zagrożenia związane z naszą działalnością i planujemy działania w celu ich ograniczenia lub wyeliminowania, jeśli to możliwe. Tam, gdzie identyfikujemy czynniki dla nas sprzyjające wzmacniamy je i traktujemy jako szanse na uzyskanie jeszcze lepszych efektów w zakresie jakości, środowiska i BHP.
Dążenie do podwyższania jakości oferowanych usług, uzyskania efektów działalności środowiskowej oraz zwiększania poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy realizujemy również przez regularne szkolenia pracowników podnoszące ich kompetencje i świadomość oraz motywację do pracy na rzecz poprawy w tych obszarach. Działania te podejmujemy w oparciu o mające zastosowanie przepisy prawa, we współpracy z organizacjami związkowymi funkcjonującymi w Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
Głównymi obszarami, w których wyznaczamy cele na najbliższy okres są:
- zapewnienie sprawnej, wygodnej i bezpiecznej komunikacji tramwajowej, spełniającej wymagania Pasażerów oraz Władz m.st. Warszawy,
- podnoszenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy Pasażerów poprzez systematyczną wymianę taboru na nowoczesny,
- rozwój infrastruktury torowo-sieciowej służący poprawie dostępności i jakości usług, zmniejszeniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne, poprawie bezpieczeństwa przewozów oraz ograniczeniu uciążliwości dla Pasażerów i Mieszkańców m.st. Warszawy,
- doskonalenie gospodarki mediami i odpadami oraz monitorowanie i zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska,
- ograniczenie występowania szkodliwych czynników na stanowiskach pracy,
- gotowość Spółki do reagowania na sytuacje awaryjne stanowiące zagrożenie dla ludzi, środowiska i jakości naszych usług przewozowych,
- podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników przez szkolenia ukierunkowane na jakość, ochronę środowiska i BHP,
- prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnych skierowanych do społeczeństwa, mających na celu zwiększanie świadomości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa.
Zarząd Spółki Tramwaje Warszawskie zobowiązuje się do spełnienia mających zastosowanie wymagań i zobowiązań dotyczących zgodności oraz do ciągłego doskonalenia funkcjonującego ZSZ w celu m.in. poprawy jakości i środowiskowych efektów działalności, a także zapewnienia niezbędnych zasobów do realizacji tych działań i zapewnia, że pracownicy dołożą wszelkich starań dla osiągnięcia ustalonych celów. Zarząd zapewnia, że niniejsza Polityka jest wdrożona, realizowana i zrozumiała dla pracowników, stanowiąc podstawę Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP zgodnego z normami ISO 9001, ISO 14001 i PN-N 18001.
Zadowolenie i bezpieczeństwo Pasażerów jest najwyższą wartością Spółki.
Warszawa, dnia 29 czerwca 2018 r.
POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, ŚRODOWISKOWEGO i BHP
Zgodnie z podpisaną Polityką jakości, środowiskową i BHP, Tramwaje Warszawskie sp. z o. o. zapewniają, że świadczone usługi przewozowe oraz prace związane z utrzymaniem infrastruktury torowo-sieciowej realizowane są zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Korzystając z zasobów środowiska naturalnego podejmujemy szereg działań, mających na celu zmniejszenie ewentualnego negatywnego wpływu na otoczenie, tj.:
- przestrzegane i monitorowane są środowiskowe wymagania prawne,
- podejmowane są działania zmierzające do zminimalizowania niekorzystnych dla środowiska aspektów funkcjonowania Spółki,
- nadzorowana jest ilość zużywanych mediów energetycznych i zasobów naturalnych. Dążąc do ograniczenia ich zużycia, wymienia się tabor tramwajowy na nowoczesny, energooszczędny i przyjazny dla pasażerów,
- pracownikom zapewnia się środki ochrony zbiorowej (wentylację ogólną i miejscową pomieszczeń, wentylację mechaniczno-odciągową itp.) i indywidualnej (kaski, obuwie ochronne, rękawice, maski itp.),
- tam, gdzie umożliwiają to procesy technologiczne, zastępuje się substancje zawierające składniki niebezpieczne substancjami bezpiecznymi dla pracowników i środowiska.
Pragniemy, aby zarówno nasze logo znak Syrenki, jak i Misja wyrażona hasłem „Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu” kojarzyły się z profesjonalizmem w wykonywaniu zadań przewozowych i inwestycyjnych, a korzystne relacje z naszymi Klientami i stronami zainteresowanymi były priorytetem we wszystkich obszarach naszej działalności.
1. MEDIA
- zużycie energii elektrycznej w tym trakcyjnej
w nowszych typach tramwajów funkcjonuje system rekuperacji, tj. odzysku energii trakcyjnej, umożliwiający jej ok. 20% oszczędność, - zużycie energii cieplnej sukcesywnie, zgodnie z planem inwestycyjnym, ociepla się budynki i hale, wymieniane są okna i drzwi oraz bramy wjazdowe na hale,
- zużycie wody, w tym przeznaczonej do mycia taboru tramwajowego w planach inwestycyjnych Spółki przewiduje się budowę myjni tramwajowych z zamkniętym obiegiem wody, co pozwoli na 70% oszczędność wody zużywanej do mycia taboru.
2. EMISJE DO ATMOSFERY
- emisja zorganizowana, powstająca w wyniku działalności: kabin lakierniczo-suszarniczych, stolarni, spawalni, narzędziowni, kuźni, śrutowni w kabinach lakierniczych stosuje się system filtrów, redukujących emisję szkodliwych substancji nawet do 80%, w pomieszczeniach stosuje się wyciągi, zapobiegające rozprzestrzenianiu się emisji,
- emisja niezorganizowana, powstająca w wyniku m.in.: szpachlowania, szlifowania, malowania, spawania, prac stolarskich, ładowania akumulatorów, spalania paliw, doładowywania czynnika chłodniczego (klimatyzacja w tramwajach i budynkach) tam, gdzie jest to możliwe wprowadza się technologie ograniczające ilość stosowanych substancji niebezpiecznych, zużycie paliwa, itp.
- zużycie piasku na cele trakcyjne – zapylenie w obszarach występowania torowisk zabudowanych aby zmniejszyć zapylenie, Spółka zleca usuwanie zalegającego na tego typu torowiskach piasku firmom zewnętrznym wyposażonym w specjalistyczny sprzęt.
3. ODPADY
- odpady, w tym niebezpieczne, powstające w wyniku: realizacji codziennych obsług technicznych i napraw tramwajów oraz utrzymania i napraw infrastruktury torowo-sieciowej w Spółce duży nacisk kładzie się na obowiązek segregowania odpadów, dzięki czemu odpady niebezpieczne w postaci: pustych opakowań po substancjach niebezpiecznych, baterie i akumulatory, świetlówki, tonery, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, na mocy zawartych z dostawcami umów, jest im przekazywany do utylizacji lub recyklingu.
4. HAŁAS I WIBRACJE
- emisja hałasu i wibracji pochodzących od ruchu tramwajowego
Spółka podejmuje szereg działań, mających na celu zmniejszenie poziomu oddziaływań w postaci hałasu i wibracji wywołanych ruchem tramwajowym, w tym m.in. proces reprofilowania kół tramwajowych (po przejechaniu określonej liczby kilometrów, lub w przypadku wykrycia nieprawidłowego profilu koła) na specjalistycznych tokarkach podtorowych, a ponadto smarowanie kół w trakcie eksploatacji za pomocą urządzeń smarowniczych zamontowanych przy obrzeżach
Spółka wykonuje regularne szlifowanie pielęgnacyjne szyn posiadaną szlifierką torową w celu zachowania dobrego stanu torowiska oraz zleca firmom zewnętrznym szlifowanie korekcyjne usuwające zużycie faliste szyn.
Przy modernizacji stosuje się odpowiednio dobrane elementy konstrukcji torowiska tłumiące hałas i wibracje pochodzące od przejeżdżających tramwajów. Są to m.in. maty wibroizolacyjne, przekładki podszynowe, wkładki do komór łubkowych szyn lub izolacyjne gumowe profile przyszynowe. Budowanych jest coraz więcej torowisk trawiastych, stanowiących element poprawiający estetykę miasta, a jednocześnie będących jedną z najbardziej skutecznych metod tłumienia hałasu.
Uchwałą nr 19/2005 z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie wdrożenia w Tramwajach Warszawskich Sp. z o.o. Zintegrowanego Systemu Zarządzania, Zarząd Tramwajów Warszawskich Sp. z o.o. powierzył stanowisko Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania pani Danucie Zacharskiej.
W dniu 1 lipca 2014 r. Zarząd Spółki podjął uchwałę nr 48/2014 o powierzeniu funkcji Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP pani Joannie Faber.
Do zadań Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania należy planowanie, organizacja i koordynacja działań w Spółce w obszarze zarządzania jakością, środowiskowego i BHP, a w szczególności:
- rozwijanie i propagowanie w Spółce idei jakościowych, ekologicznych oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zapewnienie znajomości przez wszystkich pracowników celów, zadań, polityki jakości, środowiskowej i BHP,
- nadzór nad identyfikacją, analizą, realizacją i utrzymaniem procesów niezbędnych do funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP,
- nadzór nad dokumentacją i koordynacja działań w zakresie jej opracowywania, wdrażania oraz zapewnienia zgodności, aktualności i integralności z wymaganiami prawnymi i innymi, dotyczącymi usług przewozowych Spółki, w tym wymaganiami środowiskowymi i w obszarze BHP,
- przygotowanie, nadzór i monitorowanie realizacji programów szkoleń wewnętrznych w zakresie jakości, ochrony środowiska i zapewnienia BHP oraz mechanizmów wspierających świadomość pracowników odnośnie wymagań klienta,
- planowanie i nadzór nad prowadzonymi auditami wewnętrznymi w obszarze jakości, środowiska i BHP oraz nadzór nad usuwaniem niezgodności stwierdzonych podczas auditów,
- przygotowywanie i przedstawianie Zarządowi i Kierownictwu Spółki informacji dotyczących funkcjonowania wdrożonych systemów, potrzeb związanych z doskonaleniem oraz nadzór nad realizacją ustaleń Zarządu z przeglądu Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
- inicjowanie i nadzorowanie działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących,
- stałe współdziałanie ze wszystkimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Spółki przy opracowywaniu, wdrażaniu i utrzymywaniu systemów oraz rozwijanie funkcjonujących w Spółce Systemów Zarządzania: Jakością (SZJ), Środowiskowego (SZŚ) oraz BHP (SZBHP), a także planów celów i zadań jakościowych, środowiskowych i BHP,
- współpraca z jednostkami zewnętrznymi w zakresie spraw dotyczących systemu jakości, środowiskowego i BHP,
- realizacja innych zadań związanych z zarządzaniem jakością, środowiskowym i BHP,
- nadzorowanie, zapobieganie i utrzymywanie gotowości reagowania na zagrożenia dla jakości usług, awarie i incydenty groźne dla ludzi i/lub środowiska.
Kontakt:
Telefon/faks:
22 53 45 505
Adres:
Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania ul. Siedmiogrodzka 20
01-232 Warszawa
Adres e-mailowy:
jakosc@tw.waw.pl
W czerwcu 2014 r. Spółka została wyróżniona przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej za szczególny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy.
Jakość Roku Brąz 2013
W 2013 r. Spółka została laureatem konkursu Jakość Roku Brąz 2013 w kategorii Usługa, za świadczenie usług komunikacji zbiorowej na terenie m.st. Warszawy.
Certyfikat Perła Polskiej Gospodarki
Certyfikat PERŁA POLSKIEJ GOSPODARKI w kategorii PERŁY DUŻE za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycje lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw w Polsce w 2013 r.
Nagroda PCBC SA za promowanie międzynarodowych standardów jakości
W dniu 17 września 2013 r., podczas tegorocznych obchodów Polskiego Dnia Jakości, organizowanego w ramach Europejskiego Tygodnia Jakości pod hasłem „Wysoka jakość – z myślą o sukcesie”, połączonych z jubileuszem 55-lecia działalności Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji SA, Pani Danuta Zacharska – Dyrektor Eksploatacji Taboru/Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania otrzymała z rąk Pana Wojciecha Henrykowskiego – Prezesa Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji SA nagrodę za promowanie międzynarodowych standardów jakości.
Diament miesięcznika Forbes 2013
W czerwcu 2013 r. Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała w prestiżowym konkursie organizowanym przez miesięcznik Forbes wyróżnienie „Diamentem miesięcznika Forbes 2013“. Jest to nagroda przyznawana przedsiębiorstwom, które najszybciej zwiększają swoją wartość, są wiarygodne, rentowne, osiągają płynność finansową, wykazują brak zaległości w płatnościach. Prestiż konkursu uznawany jest przez specjalistów z zakresu ekonomii, ponieważ metodologia oceny i wyłaniania laureatów dokonywana jest na podstawie metod ekonomicznych, a wyniki konkursu nie są oparte na ogólnej ocenia działalności firmy, lecz na konkretnych danych. Firmy nagradzane „Diamentami miesięcznika Forbes” są partnerami godnymi zaufania.
Wyróżnienie w czwartej edycji konkursu o nagrodę Prezesa PCBC SA
W dniu 8 listopada 2012 r. w ramach obchodów „Polskiego Dnia Jakości” zorganizowanego przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA w Centrum Nauk Kopernik w Warszawie Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. otrzymały prestiżowe Wyróżnienie w czwartej edycji konkursu o nagrodę Prezesa PCBC SA.
Wręczenia wyróżnienia dla Spółki Tramwaje Warszawskie dokonali: Wiceprezes Zarządu PCBC SA Anna Wyroba oraz Prezes Zarządu PCBC SA Wojciech Henrykowski. Nagrodę odebrał Członek Zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych Wojciech Pęsik.
Miasto i Transport
Nagroda „Miasto i Transport 2012 w kategorii Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju transportowego przyznana przez kapitułę pod patronatem Prezydent m.st. Warszawy oraz Rektora Politechniki Warszawskiej – za uruchomienie torowiska tramwajowo-autobusowego na trasie WZ
Perła Polskiej Gospodarki
Certyfikat PERŁA POLSKIEJ GOSPODARKI w kategorii PERŁY DUŻE za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycje lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw w Polsce w 2011 r.
Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Nagroda za zdobycie I miejsca w kategorii firma roku w plebiscycie „Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” za kampanie społeczne: „Bądźmy Razem Bezpieczni” i „Warszawska Linia Edukacyjna”
Perła Polskiej Gospodarki
Nagroda „Perła Polskiej Gospodarki” przyznana przez miesięcznik Polish Market i Instytut Nauk Ekonomicznych PAN za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycję lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw w Polsce 2010 roku.
Jakość Roku 2010
„Jakość Roku 2010” to nagroda w konkursie organizowanym przez Redakcję Economy Life Today – „Rzeczpospolita”
Jesteśmy innowacyjni
Certyfikat Innowacyjności dla jednej z 500 najbardziej innowacyjnych firm w Polsce w 2009 r. wydany przez Sieć Naukową MSN i Instytut Nauk Ekonomicznych PAN 2011
Solidny Pracodawca Mazowsza 2008
19 czerwca 2009 r. Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. otrzymała wyróżnienie „Solidny Pracodawca Mazowsza 2008”.
Znalezienie się w gronie laureatów konkursu stanowi potwierdzenie, że Spółka jest dobrze postrzegana przez pracowników i instytucje zewnętrzne, a kierunek prowadzonej polityki w zakresie zatrudnienia oraz inwestycji w kapitał ludzki, jest właściwy. Konkurs „Solidny Pracodawca Roku” nagradza przedsiębiorstwa, które wyróżniają się dobrą polityką personalną.
Konkurs organizowany jest od czterech lat przez Grupę Media Partner. Ta prestiżowa nagroda przyznawana jest w kategorii ogólnopolskiej, regionalnej, a także w kategorii branżowej. Celem Konkursu jest propagowanie: wiedzy, dobrych praktyk oraz najciekawszych rozwiązań z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi poprzez wyróżnianie najlepszych pracodawców w Polsce.
Kryteria istotne przy przyznawaniu nagrody „Solidny Pracodawca” to między innymi:
- warunki pracy (przepisy bhp, prawo pracy),
- terminowość wypłat wynagrodzeń,
- warunki socjalne,
- ścieżka kariery (szkolenia pracowników),
- zewnętrzne i wewnętrzne opinie o firmie
- dynamika zatrudnienia na przestrzeni ostatnich lat.
Nagroda Lekkich Kolei UITP 2008 (UITP Light Rail Awards 2008)
Spółka została wyróżniona w kategorii „najlepszy projekt modernizacyjny” za modernizację Alej Jerozolimskich (projekt „Modernizacja trasy tramwajowej w Alejach Jerozolimskich, odcinek pętla Banacha — pętla Gocławek”). Jest to wyróżnienie prestiżowe, przyznawane na odbywającej się co 2 lata konferencji przez największą organizację transportu zbiorowego na świecie — Międzynarodową Unię Transportu Zbiorowego UITP.
II miejsce w konkursie „Mazowiecka Firma Roku 2007” – Srebrna statuetka „Mazowieckiego Orła Biznesu”
W roku 2007 Spółka Tramwaje Warszawskie zdobyła uznanie kapituły i organizatorów konkursu odbywającego się pod patronatem Wojewody Mazowieckiego, zajmując II miejsce w konkursie „Mazowiecka firma roku 2007” w kategorii transport, spedycja, motoryzacja – otrzymując srebrną statuetkę „Mazowieckiego Orła Biznesu”.
I miejsce w konkursie „Mazowiecka Firma Roku 2005” – Złota statuetka „Mazowieckiego Orła Biznesu”
W konkursie „Mazowiecka firma roku 2006”, organizowanym pod patronatem Wojewody Mazowieckiego, Spółka TW zdobyła I miejsce i została uhonorowana złotą statuetką „Mazowieckiego Orła Biznesu” jako „najaktywniejsze przedsiębiorstwo w Warszawie i na Mazowszu w kategorii transport, spedycja, motoryzacja”.
„Certyfikat Innowacyjności”
W roku 2005 Tramwaje Warszawskie wzięły udział w programie badawczym nad innowacyjnością polskiej gospodarki prowadzonym przez Polską Akademię Nauk i znalazły się w gronie przedsiębiorstw najbardziej zorientowanych na rozwój – laureat rankingu 500 najbardziej innowacyjnych firm.
Rok 2005 – „Znak na tak”
W konkursie organizowanym przez tygodnik „Wprost”, w kategorii – pomysł, za odrodzenie tradycji starej Warszawy, Spółka Tramwaje Warszawskie za omnibus konny została uhonorowana nagrodą „Znak na tak”.